İsrail'de Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden dönen bir kişi, Ebola virüsü taşıdığı şüphesiyle karantinaya alındı. Test sonuçlarının 48 saat içerisinde açıklanması beklenirken, temaslı kişilerin belirlenmesi için filyasyon çalışması başlatıldı.

KONGO'DAN DÖNDÜKTEN SONRA HASTANEYE BAŞVURDU

İsrail Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, 4 gün önce Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden dönen bir kişinin ateş ve baş ağrısı şikayetleriyle Hayfa kentindeki Rambam Hastanesi'ne başvurduğu bildirildi.

Yetkililer, söz konusu kişinin Ebola virüsü şüphesiyle karantinaya alınan ilk vaka olduğunu açıkladı.

TEST SONUÇLARI 48 SAAT İÇİNDE AÇIKLANACAK

Bakanlık açıklamasında, hastadan alınan örneklerin incelendiği ve test sonuçlarının 48 saat içerisinde netleşmesinin beklendiği ifade edildi.

Ayrıca şüpheli vakayla temas ettiği düşünülen kişilerin belirlenmesi amacıyla filyasyon çalışmalarının başlatıldığı kaydedildi.

ACİL SERVİS EKİPLERİ DE DEZENFEKTE EDİLDİ

İsrail devlet televizyonu KAN, şüpheli vakaya müdahale eden acil yardım ekiplerinin dezenfekte edildiği anlara ilişkin görüntüler yayımladı.

Sağlık ekiplerinin olası bir bulaş riskine karşı özel koruyucu önlemler aldığı belirtildi.

Evliliği en uzun süren ülkeler açıklandı
Evliliği en uzun süren ülkeler açıklandı
İçeriği Görüntüle

KONGO'DA SALGIN DEVAM EDİYOR

Afrika Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri'nin (Africa CDC) verilerine göre, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nin doğusunda mayıs ayında ilan edilen Ebola salgınında hayatını kaybedenlerin sayısı 200'ü geçti.

Ituri eyaletinde 246 şüpheli vaka ve 65 ölümün bildirilmesinin ardından 15 Mayıs'ta ülkede salgın ilan edilmişti.

DSÖ ACİL DURUM İLAN ETMİŞTİ

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), 17 Mayıs'ta yeniden ortaya çıkan Ebola salgını nedeniyle uluslararası halk sağlığı acil durumu ilan etmişti.

Sağlık yetkilileri, mevcut salgının nadir görülen "Bundibugyo" varyantından kaynaklandığını belirtirken, bu varyanta karşı onaylanmış bir tedavi yöntemi veya aşının bulunmadığını ifade ediyor.

Kaynak: AA