Kütahya Valisi Musa Işın, TOBB Kütahya OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından düzenlenen "Gelenek ve Tecrübe Buluşması" programında mezun olacak öğrencilerle bir araya geldi.
Kütahya Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü Konferans Salonu'nda gerçekleştirilen programa, İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, Kütahya OSB Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Eskioğlu, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve davetliler katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın ardından başlayan programda, okulun gelişim sürecini ve öğrencilerin başarılarını anlatan video gösterimi sunuldu.
Program kapsamında Türk-İslam medeniyetinin önemli geleneklerinden biri olan Şed Kuşatma Töreni düzenlendi. Ahilik kültürünün yaşatılmasına katkı sağlayan törende, meslek ahlakı, dürüstlük, çalışkanlık ve sorumluluk bilincinin önemi vurgulandı.
Mesleki eğitimin önemine dikkat çekti
Programda konuşan Vali Musa Işın, mesleki eğitimin Kütahya'nın üretim, istihdam ve kalkınma hedefleri açısından stratejik bir konuma sahip olduğunu belirtti.
Son yıllarda yapılan çalışmalarla meslek liselerine olan ilginin arttığını ifade eden Işın, gençlerin sanayiyle iç içe bir eğitim modeliyle yetişmesinin nitelikli iş gücü ihtiyacının karşılanmasında önemli rol oynadığını söyledi.
Mesleki eğitimin yalnızca öğrencilerin kariyerleri için değil, ülke ekonomisinin gelişimi açısından da büyük önem taşıdığını belirten Işın, organize sanayi bölgeleri ile eğitim kurumları arasındaki iş birliğinin güçlenerek devam edeceğini ifade etti.


Öğrencilere tecrübelerini aktardı
Konuşmasının ardından öğrencilerle söyleşi gerçekleştiren Musa Işın, hayat tecrübelerini paylaşarak mezun olacak gençlere tavsiyelerde bulundu.
Gençlerin mesleki donanımlarının yanı sıra milli ve manevi değerlerle yetişmelerinin önemine değinen Işın, öğrencilerin Türkiye'nin geleceğinde önemli sorumluluklar üstleneceğini belirterek eğitim hayatlarında başarılar diledi.
Program, plaket takdiminin ardından sona erdi.




